Totalt antall sidevisninger

mandag 14. mai 2018

2018-04-02 Østfold påskecupstevne 4 av 4 - Ravnsjøen

Ja, da skal Østfoldcupen avgjøres. Vi ble 21 stk idag. Helt greit på siste dagen i påsken og er relativt liten sjø. Var nydelig vær og det er veldig flott natur ved dette vannet, så tror vi som tok turen uansett skal kose oss.

Jeg og Christer startet i ca samme område. Vi hadde jo fisket denne sjøen en gang tidligere, på KM for Acerina i fjor. Virket initielt som det ikke var noe spesielt bra bett, men det kunne jo snu. Ble gradvis bedre når vi var her på KM i fjor også. Jeg hadde et hull med 4-5 fisker opp mot hektoen, så da fikk man litt troa igjen. Jeg ble fiskende i dette området, mens Christer som visste at han ikke kun kunne slå meg, men måtte slå meg med endel kilo i tillegg dro å jaget etter bedre fiske.

Han kom innom igjen etterhvert og hadde fått høre at Hønsen hadde hatt en bra førstetime og virket å lede på antall. Lite jeg får gjort med det, så jeg må bare jobbe på å håpe at jeg treffer etterhvert. Selv om Hønsen evt skulle vinne idag, så kunne jeg fotsatt vinne cupen om jeg klarte å bli nr.2.

jeg ble fiskende ei strekke på ca 300 meter hele dagen. Ble dessverre kun dårligere og dårligere fiske for alle. første timen var ok, andre timen litt dårligere og 3-4 timer var dårlig for dem fleste.

Jeg endte på 74 fisk som veide 3940 gram. Hønsen, som er veldig dyktig, og spesielt på slik tafsfiske som idag, sviktet ikke og hadde en pose på 5230, noe som var ganske suveren seier idag. Nr.2 ble Remi med 4460 gram. Tror dem omtrent hadde likt i antall, men Hønsen da klart bedre snitt. Christer kunne vel vært der oppe med Hønsen idag tror jeg, men han MÅTTE gamble skulle han vinne østfoldcup, og det slo litt feil. Men han klarte fortsatt 3.plassen idag med sine 4390 gram. Brodern klarte å slå meg med 20 gram, så han ble 4 og jeg da 5. Men det ble uansett ikke avgjørende.


Dagens resultater:  http://oslosportsfiskere.no/onewebmedia/Isfiske/isfiskeresultater/20180402Ravnsjoen.htm


Hønsen havnet jo på 1+1+4=6 mot mine 1+2+3=6, men går da forran på bedre plassiffer.



Ettersom det var under 120 deltakere totalt i cupen så hadde vi da bestemt at 2 stk skulle premieres i cupen totalt. Grattis til Frank med en fortjent seier i cupen.


Håper folket som var med syns det var et artig stønt fra oss i Sørfylket. Jeg syns iallefall det var artig å teste 3 nye vann her nede. Potensialet i disse sjøene er megastore. Var ikke maksbett denne gangen, men likevel ble det jo relativt fine vekter til denne vinteren å være. 

Takk til alle oppmøtte. Neste år blir det vel forhåpentlig Strømsund på oss i påska igjen, men man vet aldri. Kanskje blir det Østfoldcup igjen neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment