Totalt antall sidevisninger

fredag 1. desember 2017

2017-11-25 Mysking Helsettjernet

Ny helg, nye muligheter. Jeg er ikke veldig oppfinnsom av meg, så da havnet jeg og Tonje på Helsettjernet idag igjen. Fòret opp 4 hull i samme område som sist, og var noe mort der idag også. men virket som det var dårligere bett idag en forrige helg.

Stakk etterhvert på tur utover på tjernet for å se om det var noe fart i abboren, men liten tvil om at det var dårligere fiske etter den idag også. Fant noe fisk litt bortenfor der jeg traff dem sist. Ble en og annen, men merket tidlig at jeg ikke kom til å komme meg over 150 fisk slik jeg gjorde sist.

Odd H svippet innom etter en kort mysketur på et annet tjern i nærheten. Jeg og Tonje fikk ei klype hver med mygg av han, og det er jo digg på en dag da fisken ikke er særlig i støtet. Takker Odd H!

Gikk på en bedre abbor på tafsen etterhvert. Tok det pent, og den kom opp. Første jeg så var at den hadde en meget rar hodeform. Denne vil jeg klare å kjenne igjen om jeg skulle få den ved en senere anledning. For jeg slapp den selvsagt levende tilbake.



Tipper den veide 6-7 hg. Artig fisk på lett utstyr.

Stakk etterhvert tilbake til dem oppfòrede hullene, og var en og annen mort der, men absolutt ikke hektisk. Ga oss å fiske litt før kl 15, og endte på 75 fisker. Mener å huske dem veide ca 4,3 kilo, så greit snitt. Mortene som drar opp snittet. 4,3 var ikke inkludert den store, så egentlig hadde jeg vel rundt 5 kilo.


Andre helga på rad med utsikt utover Sillongen. Ikke den værste utsikta fra verandaen.


I morgen blir det kule på Elgsjøen. Skal bli artig å se hvor mange vi blir, og om det er noe fart i fisken der.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment