Totalt antall sidevisninger

mandag 14. august 2017

2017-08-06 Orsa Match Open - Dag 2

Etter en trivelig kveld med mat og utloddning av gavepremier på bowlingen så var man klar for dag 2. Og som sagt igår, litt greit å ikke være borte allerede etter første dag. Peg 3 til 6-7 sies å være fine brasmepegger, og peggene fra 19-20 og ut til kanten skal vel også være greie. Midtseksjonen vil nok bli vanskeligst i dag også, men i motsetning til i går, så kommer det nok opp en eller flere brasmer på den seksjonen idag også.

Jeg havnet på peg 3, og var relativt fornøyd med det. Hadde en stor rose med vannliljer skrått høyre på en 14-15 meter. Når altså ikke helt bort med 13 TAP, men forhåpentlig nærme nok til å klare å lure noen lyssky brasmer. Var ikke noe vannliljer nærme til småfisk, men ettersom jeg sitter så nærme kanten så tror jeg man skal klare å få litt småfisk på kort også uten liljer. Hadde også 6-7 liljer litt over halvveis over som jeg kunne fiske match mot.

Stefan Swee satt på denne plassen igår, og han hadde fått ei brasme på matchen, så potensialet er her. Fikk tatt en prat med han for å høre hvor han hadde fòrplassene sine, og han hadde lagt dem slik jeg også ønsket å legge dem.


På min seksjon hadde jeg Bjørn på 1, Markus på 2, Örjan på 4, Storm på 5, Lindh på 6,  Peter Eriksson på 7 og Andreas på 8. Så både jeg, Jörgen og Lindh på denne seksjonen hadde en 1er fra igår. Siste seksjonsvinner fra igår, Roffe, satt på midtseksjonen. Det betyr at jeg har muligheter til å avgjøre nesten på egenhånd. Klarer jeg å vinne, så er det kun Roffe som kan ta meg. På den ytre seksjonen satt vel alle 4 som hadde 2ere fra igår.

Rigget ganske likt som igår. Topp 5 høyre og venstre og 13 TAP høyre. Alle disse plassene hadde identisk dyp, så det var jo enkelt. Utover dette satte jeg opp 2 fastmatch. Fòret så si like lite som igår.

Startet å fiske topp 5 venstre og var en og annen micromort der. La i litt mere mat å testet høyre istedet. Ingenting. 13 TAP. Ingenting. Fikk en 40 grams mort på matchen, men ikke noe mere. Inn igjen å pirke opp noen micromort til på topp 5 venstre. Mere fòring, så ut på 13. Og da var det jammen ei brasme der. Koppet i en ball til og fikk ei ny brasme. Koppa ennå en ball, og kroket en som jeg mistet. Så mistet jeg ennå en. På med litt større krok, og da fikk jeg opp et par til.

Ble dødt igjen, så gikk ned på krok igjen og på med mygg istedet for mark på kroken. Var ikke drag, men kjente på meg at det var en og annen der. Måtte jobbe knallhardt for hvert napp, men klart når det er en 0,5kg + brasme i Lillån, så er det verdt å jobbe for.

Virket tilslutt helt dødt, så gikk på matchen istedet for å hvile plassen litt. Ikke noe der, men fikk hvilt 13 plassen i 10 minutter, og det hadde gjort underverker, for nå var det en og annen brasme der igjen. Ble egentlig til at jeg ble pirkende på 13 plassen resten av dagen, og endte tilslutt opp med 16 brasmer/skimmers, og 15 andre småfisk i tillegg. Hadde jo selvsagt fulgt med på resten av seksjonen, og Stormen var den som var nærmest. Hadde fått 3-4 brasmer på match. Så også at Peter Eriksson hadde fått en eller to brasmer på match. Mine 2 kompiser inn mot kanten hadde en dårlig dag på jobben. Var bittelitt småfisk i starten, men så ble det bare dødt der.

16 "store" og 15 små

13.250 gram

Resultater min seksjon:


Totale resultater på Kenneth sin blogg: http://liljaskriver.blogg.se/2017/august/slutresultat-orsa-match-open-2017.html



På 6te forsøket satt totalen. Morro.

Alle seksjonsvinnere i årets Orsa Match Open

Bomma på anda, men fikk da badet :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment