Totalt antall sidevisninger

lørdag 8. juli 2017

2017-07-02 GP nr.5 - Horrmundsjøen

Allerede GP nr.5. Da denne er over idag så er vi over halvveis i årest GP-serie. Tiden flyr når man har det morro. Viste seg at vi kun ble 2 deltakere mere en igår. Altså 15 deltakere idag. Det tilsier jo at alle kan få plass på Bäck, og det var det arrangøren Trysil gikk for.

Det vil jo igjen si at 13 av peggene ble fisket i 4 timer igår, mens 2 av peggene kun fikk noen fòrballer kastet ut på 12-13 meters avstand etter konkurransen igår. Som vanlig har jeg mest troa på peggene mot venstre. 2-3-4-5-6. Men ettersom det er dag 2 på strekka, så kan dem stå inn mot midten, så også peggene 7-8 og 9 kan være fine. Vi IKKE trekke peg 14 og 15 som er så si ufòra iallefall. 15 er en kant, så den kan vel kanskje levere noe selv om den ikke ble fiska igår, men 14  vil jeg si at, på papiret, er den peggen jeg aller minst ønsker. Så veldig gjerne peg 4, 3 og 2, og iallefall ikke 14 og 15.

Tid for trekking. Hadde meldt meg sent på idag også, så ikke mange peggene igjen når det var min tur, men så iallefall at peg 6 og min gårsdagens peg 9 var igjen. Men opp av boksen dro jeg peg 14. På papiret den jeg ønsket aller minst. Uff da. Men jeg gir meg aldri uten kamp, så vi får se.



På 15 havnet Odd H, 13 Eskild og 12 Thomas. Videre på min seksjon var også Svein 11, Espen 10 og sistemann på min seksjon, Roffe på 9ern.

Rigget dobbel 8,5 bagger, feeder samt 2 tung og 1 lett slider på mellomdistanse og en feeder på langdistanse. Og var langt fra sikker på hva dagen ville bringe så sat topp en 4 meter til morten i tillegg.

Hadde ca 2,6 meter dyp på 8,5 bagger, og det var jo et hyggelig dyp. Odd H på 15 hadde kun 1,9 meter. Så på bagger var jo da faktisk 14 bedre en 15 dybdemessig iallefall.

Kastet i 8 appelsiner på bagger og brukte siste 8 minuttene av grunnfòringa på å legge ut så mange storfeedere jeg kunne på mellomdistansen. Der var det jo ufòret fra igår. Rakk vel en 15-20 storfeedere, så var det tid for fisking.

Stort sett alle startet på bagger, så også jeg. Så ut til at alle til venstre for meg fikk fisk. Svein, Thomas, Eskild. Brasmer på bagger. Svein og Thomas var vel oppe i 4 brasmer hver alt mens hos meg var det fortsatt dødt. Så fikk Odd H en, men det viste seg å være vederbuk og ikke brasme. Ikke overraskende med tanke på at han har ufòra plass. Et par minutter etter fikk jeg min første også, og det var også vederbuk. Jeg hadde fòret hardt fra start, og fortsatte å fòre hardt. Måtte lage lyd for å få inn disse spisemaskinene. Startet å plukke en og annen. Ca halvparten store og halvparten små. Dem store var 7-10 hg, mens dem små var 2-4 hg. Odd H fulgte meg foreløpig i antall, men ikke i vekt. han fikk mest småveder.

Jeg lå fortsatt bak dem til venstre for meg, men det hadde roet seg litt for dem nå. Fikk en og annen, men dem bagget ikke lenger. Så jeg hadde såvidt startet å ta litt innpå dem nå, istedet for at dem dro mere og mere ifra meg slik dem gjorde i starten.

Som vanlig så bruker det etterhvert å dø ut på bagger. Flere og flere startet å fiske lengre ut med stang og snelle istedet. Hos meg ble det dødt på bagger etter ca 2 timer, og da hadde jeg kommet opp i 18 store og 10-12 små. 2 av dem 3 siste jeg fikk på bagger var faktisk brasme, og da fikk jeg jo litt troa, men var bare 2. Dem små jeg hadde fått var enten småveder eller abborer. Var vel ingen av dem små som var under 100 gram, så bygger litt vekt dem også.

Jeg var ute å testet på mellomdistansen med slider, men ikke et napp på ca 10 minutter. Skøyt ut 5 baller til og gikk inn på bagger igjen. 10 minutter og ingenting. Thomas hadde forstsatt en og annen brasme på bagger, og han hadde også fått noen brasmer på feeder. Får jeg ikke igang mellomdistansen så vil jeg slite. Fortsatte å fòre bagger også, men hadde egentlig ikke helt troa på at denne plassen skulle våkne opp igjen.

Ut igjen på slider, og nå hadde det gudskjelov kommet inn noen brasmer her. Ikke noe drag, men plukket en og annen jevnt og trutt. Følte jeg hadde kontroll på dem fleste på seksjonen nå. Ca likt, evt litt forran Thomas og grei ledelse på resten av seksjonen min.

Startet å blåse ennå litt mere siste 30 min. Fikk ikke noe mere på slider, men følte dem skulle være der. Prøvde å legge SSG-dropperen på bunnen for å ankre opp litt mere, men kjente ikke noe mere. Tok en kjapp titt til på baggarn, og fikk en vederbuk til der, men ikke noe mere. Gikk da ut med feeder istedet for slider på mellomdistansen, og fikk 2 og mistet 1 siste 10 min på den, så dem var helt klart der. Siste kastet tok den on-the-drop, men signalet gikk rett etter jeg kroket den, så den måtte jeg kaste utenfor keepnettet.

Endte da opp med 36 store, og tror det var 18 små. Tippet dem skulle veie i overkant av 25 kilo. Skal holde til å vinne min seksjon. Hadde hørt prat underveis at Fjellis på peg 2 hadde dratt på feeder fra start til slutt, og også at Bentis hadde greit på bagger i starten, og bagget veldig bra på slider etter det. Så tipper dem har mere en meg, men jeg bryr meg egentlig kun om min seksjon, så det er ikke så farlig. Blir jo ikke millionær av meiting i Norge uansett.

Lå litt an til å starte å regne, så fortsatte å pakke utstyret mitt selv om jeg så dem hadde startet veiingen. Normalt liker jeg å overvære den, men kjipt med bløtt utstyr, så pakket utstyr istedet.

Var ferdig pakket når dem skulle starte å veie min seksjon, så da ble jeg med å fulgte med. Hørte da at Fjellis hadde vunnet venstreseksjonen med 35.680, men det var bare såvidt nok til å slå Bentis sine 34.720. Også Jonny på peg 1 kom seg over 30 kilo med 30.860 gram. Dem 3 hadde peg 2-4-1 og det er jo ingen bombe. 2 og 4 er veldig fine pegger. 1ern kan være litt ekkel med tanke på at man må fiske langt der, så hadde tydeligvis gått fint idag.

På min seksjon så fikk Roffe 11 kg, Espen hadde 9 kg. Svein tok over ledelsen med nesten 14 kg. Thomas overtok han igjen med 20 kilo. Eskild hadde 12,5. Mine fisker veide litt mere en jeg trodde, så kom meg over 30 kg. Helt nøyaktig 30.840 gram. Odd H tippet på 10 kg, men jeg sa han måtte ha 15 kg, og han hadde 15,6 kg og det ga han en 3.plass på seksjonen.


Deler av min fangst på 30.840 gram
Jeg må si meg veldig fornøyd med dagen. Fra den peggen. Utrolig deilig med å få med seg en seksjonsseier, for jeg følte oddsen var imot meg ut fra trekningen. Men det viser igjen at det skal alltid fiskes først.

Fullstendige resultater fra dagen: http://gabloggen.blogspot.no/2017/07/2017-07-02-resultater-gp-nr5.html

Stillingen i GP-serien etter 5 av 9 stevner: http://gabloggen.blogspot.no/2017/07/2017-07-02-stillingen-i-gp-serien-etter.html


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment