Totalt antall sidevisninger

søndag 25. juni 2017

2017-06-19 Lappland - Dag 2 - Lavsjön C

Dag 2 og turen går til C-seksjonen. Håper inderlig at noe har skjedd i løpet av natta, for Freddes vinnervekt på 2.520 gram igår var rimelig krise. Vi var bare 4 stk på denne seksjonen idag. Roul, Bo, Tonje og jeg. Og peg 3 skal da fjernes. Vil jo gjerne ha den siste peggen som er i båtutkjøringen, nemlig peg 2.

Roul trakk først, og han fikk peg 5, Bo trakk 4. Tonje sin tur, og hu trakk peg 1. Så da fikk jeg C2 da. Happy days.

Rigget det vanlige. slider, feeder, bagger 8,5, TAP 13 og noen kortstenger. Vaket litt mort rundt om på seksjonen før start, så ser ut til at det er trukket inn litt fisk. Digg. Hadde som vanlig relativt god tid, så satt på seatboxen min å tittet. En halvtime før start eller noe så jeg plutselig 2 brasmer som svømte forbi bare 3-4 meter fra land. Aiaiai, fikk bra troa da ja.

10 min senere eller noe, kom det 4 stk brasmer svømmende andre veien. Fortalte dette til dem andre på strekka og vi var vel alle rimelig ivrige på å komme igang.

Starten gikk og jeg startet på bagger 8,5. Fikk relativt raskt skimmers. Ikke dem vanlige store brune som bruker å være på långspö på denne seksjonen. Men tittet til høyre for meg og der kom det opp slike brune. Tonje hadde dem hos seg, og fikk flere en meg i tillegg.

Da jeg var kommet meg opp i 10 brasmer, så hadde Tonje 22 stk. Var i tillegg blitt dødt hos meg nå. Så kastet i litt mere fòr og prøvde feedern, men kun mort der. Så gikk da heller inn på kortstenger for å se om det var noe fart på morten/laua. Var forsåvidt greit bett, for fikk 24 fisk på 5 minutter. Men må ha dem igang på langspö igjen.

Så etter dem 5 minuttene inne på småfisk, samt at jeg hadde sett at det hadde roet seg litt for Tonje, så gikk jeg ut igjen å prøvde. Og da var dem på plass igjen. Ikke megadrag, men stabilt greit fiske. Normalt gir det seg inne etter et par timer, men ikke idag ser det ut til. Tidvis litt plaget med morten, men ikke værre en at jeg kom meg relativt greit ned til brasma.

Bo, som har sjørekorden her, sa til meg at rekordens hans kom til å ryke idag, men jeg var ikke sikker. Da han satt rekorden så hadde han gjort den på 2-2,5 time på långspö. Han hadde så si blænket siste 2,5-3 timer.

Var igjen rundt 45 minutter å jeg startet å gå tom for fòr. Ikke bra. Hadde TAP oppe, og hadde endel partikler igjen, så koppet ut en kopp med død maggot. Fikk fortsatt en og annen brasme. 15 min igjen så koppet jeg i en kopp med caster, og nå var jeg tom for partikler også, men den koppen med caster gjorde at jeg holdt brasmene helt til slutt.



Som dere ser av tellerne endte jeg på 79 brasmer og 139 mort/laue/abbor. Syns jeg hadde endel småskimmers i starten, og ikke veldig store utover i konkurransen heller, så tippet jeg hadde opp mot 60 kg, og antagelig ikke nytt seksjonsrekord. Bo var ikke enig, og mente at jeg måtte ha over 70 kilo.

Veide først inn Tonje, og hu hadde 22.740 gram. Jeg veide først inn nettet mitt med dem siste 29 brasmene + litt småfisk, og dette nettet veide faktisk 31 kg. Visste jeg hadde 50 brasmer og ennå mere småfisk i det første nettet mitt, så kanskje Bo har rett i at jeg tar seksjonsrekorden hans idag?

Veide inn det siste nettet i 3 omganger, og min sluttvekt ble 76.780 gram. YESSSS! Ny seksjonsrekord med over 10 kilo. Og ei knallvekt å ha med seg i Lapplands-totalen i år. Den var deilig etter dem stusselige 4,5 kiloene jeg fikk med meg fra igår.



Deler av dagens fangst på 76.780 gram
På dem andre seksjonene hadde Daniel vunnet fra A1 i Ullsjön med 26.200 gram. A1 bruker å være best, og det var også en forventet vekt fra Ullsjön. At brodern kom sist var litt overraskende da. Han skulle gå all-in på morten der idag og veide kun inn 12.390 gram. 375 mort tror jeg det var. Rar dag i Ullsjön, eller er det noe feil med A5? Vi får se videre utover i uka.

På B vant Urban med 32.240. Så da hadde den seksjonen våknet litt opp også. Urban satt på B3, som var samme peggen som Bentis vant fra igår. Alle på seksjon var over 10 kilo, mens vi som var der igår var det jo kun Bentis som kom seg over 10 kilo.

D klinket til med skikkelig rått fiske. Vet jo det er den nye kongeseksjonen i Lappland. Men at dårligste man skulle ha over 37 kg var jo nesten i overkant da. Micke vant fra D5 med 78.580 gram. Samme peggen som brodern vant fra igår. Liss nr.2 med 62.020 fra peg 3 på steinodden. Jeg skal på den seksjonen i morgen, og jeg gleder meg litt kan man si.



I totalen leder da selvsagt Micke etter sin 78 kilosfangst idag + sine 20 fra A i går. Så han er nesten på 100 kilo etter 2 dager. 99.090 har han. Jeg skvatt rett opp på andreplass etter min gode dag på C. Har nå 81.480 gram. Liss ligger på 3je med 62.540. Brodern hakk ihjel 40 gram bak Liss.


I sidebetten så leder Micke med 1+1. Fredde og Daniel har begge 1+2 og jeg, Urban og Bentis har 1+3.

Bare å blande masse fòr til D i morgen og legge seg på lading. Må opp tidligere en vanlig, for blir endel bæring fra toppen av bakken og bort til seksjonen. Har med tralle, så kan bruke den til bunnen av bakken iallefall. Sees i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment