Totalt antall sidevisninger

fredag 19. mai 2017

2017-05-14 Lidan - 4-manns lag - Dag 2

Vi i laget valgte å fiske samme seksjoner som dag 1, så A på meg igjen. Er ofte den beste seksjonen, så her er det om å gjøre å prøve å skrape sammen en stor vekt for å prøve å klatre i lagkonkurransen. Tonje trakk igjen, og vi endte på peg 5 i dag. Det er i utgangspunktet bra, for brasmene har en tendens til å stille seg midt på seksjonene på dag 2. Mye heller peg 5 enn en av kantene i alle fall.

Rigget kun opp 13 TAP. Alle eggene i en kurv. Ikke bra, men hadde mer stasj bak på peggen om det skulle vise seg å bli annerledes en forventet. Satte opp 4 forskjellige topper. Alt fra 1 grams og opp til 6 gram.

Kastet i 10 appelsiner med relativt lite mat, og koppet inn 10 mindre baller med en del mer mat i. Starten gikk, og tok vel bare 10 sekunder så kroket jeg ei brasme. Pen også, kanskje opp mot kiloen, men som så ofte i Lidan så falt den av på veien inn. Alltid kjipt å miste første brasma. Sleit faktisk i 10 minutter etter dette. Fikk vel ei eller anna flire, men så kom brasma igjen.

Plukket på bra, såpass bra at jeg gikk opp på 4 grams duppen for å få litt fart på sakene. Litt varierende snitt, men når det var som best fiske var det også best snitt. Freddan startet med 3 kast på feederen, men byttet til TAP når jeg hadde fått 2-3 brasmer. Følte jeg lå forran han etter 2 timer. Han hadde vel 18 tror jeg han sa da. Jeg husker ikke hvor mange jeg hadde på det tidspunktet, men 24-25 stk kanskje.

Jeg måtte koppe ut mat ganske ofte. Så fort det var litt tråere, eller at jeg fikk ei flire så koppet jeg i mere mat. Så rundt meg, og jeg var den som koppet klart mest. Når vi hadde fisket i 2 timer så fikk Freddan problemer med laue og mort på swimmen sin. Så da rykket jeg kraftig fra han i time 3. Men etter 3 timer startet jeg å slite også. Kom inn mere flire. Etter hver eneste flire koppet jeg ut mat for å mette flira/lokke inn mere brasme, men fikk det liksom ikke til å virke i time 4. Prøvde alle triks i boka med tacklet, men dem ville ikke. Fikk blant annet 2 stk megahorker. Dem veide nok 20-30 gram. Ikke et bra tegn å få hork. Jeg hadde 39 brasmer etter 3 timer, og fikk kun 4 brasmer til siste timen, så endte på 43 brasmer. I tillegg til disse hadde jeg 17 flirer/mort og disse 2 horkene.

Tippet jeg kunne ha opp mot 30 kilo, for var ganske bra snitt på disse 43 brasmene. Så vidt jeg kunne se så hadde jeg bra kontroll på seksjonen. Brodern på A1 hadde jeg i grunn sett lite til, men så han drillet noe brasme siste timen. Freddan fikk også 2 brasmer på tampen, etter å ikke ha fått noe i time 3 og nesten hele time 4. Naboen min til høyre, og Sandberg nedenfor der igjen så jeg også fikk litt bedre siste timen. Prøvde alt jeg kunne for å ikke slippe fiskene mine avgårde, men ettersom dem 2 nedstrøms meg fikk bedre en meg siste timen så hadde jeg vel sluppet dem fra meg. Ikke bra, for lå godt an til å få 40 kilo i dag.

Brodern veide inn 15,1 kilo. Freddan tok over ledelsen med sine 18,1 kilo. Mine fisker strakk vekta til 29.550 gram. Videre nedover hadde dem fra 12-17 kilo på min seksjon. Så egentlig veldig fornøyd å vinne min seksjon med 11 kilo til nestemann, men er likevel surt å ikke klare å holde dem siste timen, for da kunne jeg virkelig fått en rå vekt.
 

På B vant Tom igjen, men hele 39,1 kilo. Rått. Hele 3 vekter over 30 kilo her. Tom, Henrik Bengtsson og Daniel Blom. Tonje fikk 8 kilo, noe som er godkjent med tanke på 11 meters TAP.

På C vant Gyllbrandt, på identisk vekt som meg, altså 29.550 gram. Krzy hadde her 15,6 kilo og ble faktisk nest sist på det. Hardt selskap altså.

På D vant Markström igjen, med 16,4 kilo. Leszek hadde dessverre kun 2,6 kilo.

Individuelle resultater dag 2:
 
Laget mitt endte da opp med 82.050 gram, og det var faktisk nok til å klatre 2 plasser opp fra i går. Så da endte vi på 5.plass, og da øvre halvdel av resultatlista. Var lagt opp til 4 plassen da, 30 kilo. Constellation passerte SWEA, og vant, faktisk ganske suverent, med 157 kilo. SWEA ble 2 med 129 kilo og Splash tok 3.plassen med 113 kilo.

 
Lidan var som alltid veldig artig, vanskelig, teknisk og utfordrende. Akkurat slik jeg liker det. Håper vi får med et lag på neste års lagkonkurranse også. Tror jeg fant ut ennå mere angående fòringen i løpet av dag 2, og er i alle fall 2 helt spesifikke saker jeg gleder meg til å teste ut ved neste korsvei.

Takk til SPASH for at dere arrangerer denne konkurransen, og så håper jeg vi sees igjen i Lidan ved samme tid neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment