Totalt antall sidevisninger

torsdag 23. mars 2017

2017-02-26 FM Østfold - Øyeren v/Lund gård

Årets FM i Østfold skulle gå av stabelen på Øyeren ved Lund Gård. En plass jeg har konkurrert på 4 ganger siste 5 årene. Er en litt sær sjø, og kanskje litt småbingo, men jeg liker meg der.

Ble kun 32 fiskere til start, og det var jo litt dårlig syns jeg. Men vi skal da få kåret en fylkesmester uansett. Det er innlagt FM for lag i tillegg. Vi fulgte NC-lista for å ta ut laget, og da skulle jeg fiske på lag sammen med Christer og Jan Morten. På papiret bør vel vi være favoritter idag, men som nevnt tidligere kan det være litt småbingo, så vi får nå se hvordan det går.

Startet der jeg avsluttet sist. Ingenting å kjenne. Borret meg utover så jeg fant kanten, men fortsatt ingenting. Fulgte kanten litt nordover, men ingenting. Innover på platået igjen, men ingenting. Gått 1 time alt. Tonje hadde 1 fisk sa hu. Jeg så at Christer borret 3 hull med 15 meters mellomrom, så slo noen hull i den retningen.

Da jeg var på 50-60 meters avstand til Christer fikk jeg min første fisk, og var endel flere i dette hullet også. Gikk ikke lenge før Kay var på plass 10 meter utenfor meg, og også han startet å dra fisk. Bra, for da er det ikke bare et enkelthull som leverer. Var ikke yngel heller faktisk. Mest vanlig abbor fra 30 til 70 gram, men slag en og annen penere også. Ble etterhvert dødt, men var noen flere fisker i hullet bare 5 meter bortenfor.

Fant ikke noe mere rundt. Gikk tilbake til det opprinnelige hullet og fikk noen til. Begynte å bli veldig oppborra og dødt her nå. Alt var sønderborra mellom der jeg satt og der jeg så Christer tidligere. Kay fikk fortsatt en og annen, men var noe yngel.

Jeg var på vei til å stikke innover til en plass der Arvid Andersen fikk bra for noen år siden. Tittet en siste gang utover, og så at Jan Morten hadde satt seg til på utsiden av Kay. Tonje hadde også stukket dit. Var rimelig sikker på at dem fikk fisk, men var liksom litt ferdig med dette området, så fulgte planen å dro in på Arvid-plassen.

Ingenting der, så dro videre nordover. Nærmet meg ei klynge, og så at østblokkerne hadde fått endel fisk. Lå levende abborer og sprella på isen. Dårlig til å drepe fisk disse gutta. Slo meg et hull 15 meter fra dem, og satte meg rett i fisk. Fikk vel fort 15 fisker her, men så ble det dødt igjen. Slo et hull til 5 meter lenger bort. Så at Christer var på vei bort her også. Fikk en 2 hg med en gang jeg til kom til bunnen, men var eneste i dette hullet.

Rotet litt rundt uten å få noe. Så at Runar Haug fikk fisk i ett hull 30 meter bortenfor, så stakk bortover der. Fikk særs lite rundt han. Terje Bøen kom også nå, og satte seg 5 meter fra Runar, og han fikk også fisk. Var ikke noe rundt, så må finne på noe. Da startet Eskildsen å få 20 meter innenfor der igjen. Der fikk jeg også fisk. Ble vel fort 10 i det hullet.

Else fikk fisk 30 meter bortenfor der igjen, så etterhvert dro Runar og Terje i retning hu. Jeg gikk da og tok hullet til Runar, for han hadde fisket pimpel, og jeg antok at jeg kunne melke hullet med tafsen. Fikk dessverre bare 1 fisk. Hmnmm, prøve Terje sitt hull da. Og der sto dem. Fikk vel fort 10-15 fisker til der før det var slutt. Et par av dem var over hektoen også.

Endte på 104 fisk, og hadde troa på at det kunne være brukbart idag. Hadde gått endel bom idag, men hadde sittet endel i fisk også.

Veide inn fisken min, og den bånna 5-kilosvekta. Digg. Splittet den opp i 2 poser, og da ble vekten 5519 gram. Det skulle vise seg å holde idag. Fylkesmester i Østfold. Juhu. Nr.2 totalt idag ble Tonje med 4009 gram, kun 11 gram forran Christer på 3.plass.

Vant også laget sammen med Christer og FAFO. Tilsammen hadde vi 12.949 gram.


Dobbeltgull :)

Vinnerlaget

Topp 2 totalt. Jeg med dobbeltgull, og Tonje med dobbeltsølv.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment