Totalt antall sidevisninger

søndag 5. februar 2017

2017-02-05 NC nr.5 - Goksjø

NC nr.5 skulle egentlig ha gått på Akersvannet, men isen var usikker der, samt at det gikk en 1 meter bred sprekk tvers over sjøen. Så forrige helg så opplyste Pimpel Sør om at dem flytter stevnet til Goksjø. NM-arenaen fra 2013.

Vi ble kun 4 fra klubben nedover idag. Den vanlige 4er-bobben. Tok ferja fra Moss kl 07.15, og det var passe. Møtte dessverre bare 68 stk til dagens konk. Vet ikke hvorfor det var så få med, men kan vel være flere grunner. Så som flytting av arena uka før. Spådd null grader og snø/regn. Stevne 5 i NC, så er kanskje endel som står over fordi man allerede ikke har sjans til landslag eller NC-serien sammenlagt.

Uansett antall deltagere så skal det jo kåres vinnere idag også. Landslag- og NC-poeng skal deles ut, og hvilke 2 som går til KO-finalen skal også finnes. I KO så var ikke Bentis med idag, så Christer, Kenneth O og meg selv skal krangle om dem 2 plassene i finalen på Lyseren neste helg.

Ut på isen bar det, og var endel som dro ut i relativt hardt gå-tempo/småløping, meg selv inkludert. Kom frem dit jeg ønsket å starte, og kunne begynne å borre med en gang, for klokka mi viste nesten 2 minutter over. Jeg var først tilstede på denne plassen, men så et tog på nærmere 20 stk som kom 100-200 meter bak, og visste jo forsåvidt at alle disse også skulle hit jeg satt.

Bommet i dem 3 første hullene. Christer satt rett forran meg, og startet å høre det knekke i nakker hos han. Kom meg inn på samme linja, og da startet jeg å få fisk også. Dessverre veldig små da. Følte ikke snittet var mye over 15 gram. Christer dro etterhvert litt sørover på samme plassen for å se om dem fikk bedre snitt nedover der. Han kom forsåvidt ikke tilbake på en lang stund, så var jo litt gambling av meg å bli sittende, Men var jo endel fisk da, selv om dem var små.

Etter 1 time var jeg oppe i 104 fisker. Christer dukket opp igjen etter ca 2 timer, og da hadde jeg vel 210, og Christer hadde vel 212 tror jeg. Han viste meg sekken, og så ut til at det sto litt høyere i hans sekk en min, men bare marginalt da.

Etterhvert kom også Finn Erik og litt etterpå Thomas også opp på den nordre delen av denne plassen. Dem lurte på om det var slik snitt jeg hadde sittet i. Jeg vet ikke hva dem mente, men jeg sa at jeg hadde dårlig snitt. 17-18 gram. Borret meg mot dem, og da fikk jeg litt større fisk. var litt grunnere der dem satt, så var nok litt bedre fisk jo grunnere man kunne sitte.

Etterhvert var det helt sønderborret hele dette området jeg satt på. Så siste 1-1,5 timene så ble det mest til å gå i gamle hull. Lagde et og annen hull mellom der det var plass også, men som sagt stort sett gamle hull. Etter 3 timer var jeg på ca 300 fisk.  Følte det  ble bittelitt bedre snitt siste timen, men det var nok også litt pga at jeg prøvde å fiske så grunne hull som mulig. Endte på 402 fisker.

Vi var jo endel som hadde tellere der ute, og snart kom jo infoen om hva folk hadde. Christer hadde 434, og var jo ikke overrasket over at han hadde noen flere en meg. Gustavsen hadde også over 430, og han er jo også en råtass på pimpel. Dag E hadde 408 fisker. Så dem 3 første jeg pratet med hadde flere en meg. Ikke bra. Jeg hadde flere fisker en Finn E da. Han hadde 364. man han satt jo grunt hele tiden da, så kunne hende han tok meg på snittet.

På veien inn så møtte vi kjapt på Iversen og Jørn. Jørn hadde fått veldig bra. Over 10 kilo. Uff, ikke bra nyheter. Satt jo hele fisketiden å lurte på om vi satt i for dårlig snitt. Men over 400 fisker er jo uansett endel da. Gikk inn ennå noen folk, og dem sa at Kjersti hadde så mye at hu knapt klarte å bære dunken, og hu hadde gått inn igjen 30 min før tiden. Det var jo nesten riktig forsto vi, eneste var at det ikke var Kjersti som hadde full dunk, men det var Tonje.

Kom inn til rista. Og videre opp til vekta. Tonje ledet med 430 fisk og 16.965 gram. Men det var bare noen få gram forran Luci som hadde veid inn 16.910. Også han hadde gått 20 min før fisketiden var over. Jørn hadde jeg jo hørt hadde bra, og det hadde han med sine 14.025 gram. Jan Morten hadde også veldig bra med sine 12.575 gram.

Kenneth sto ved vekta når jeg veide inn. Han hadde 7535 gram. Jeg var redd jeg hadde litt for lite, for ut fra høyden i dunken så tippet jeg mellom 7 og 7,5 kilo. Viste seg dessverre å stemme også, for veide inn 7380 gram. Jeg visste jo at Christer hadde mere en meg i antall og var helt sikker på han hadde bedre snitt en meg også,  og det betyr jo da at jeg er ute av KO-cupen.

Så startet dem å veie dem som satt på samme plassen som meg. Best fra den plassen var Hønsen med 9715 gram. Nest best på plassen jeg satt var Dag E med 9225/408 og 6.plass i HS. Så kom Christer på 8745/434, Finn med 8340/364, Thomas Ø med 7955 og Gustavsen med 7630/430.

Visste jo antallet til noen av disse, og det varierte endel i snitt. Gus hadde vel dårligst snitt med 430/7630=17,74, Jeg hadde vel nest dårligst snitt med 402/7380=18,35, Så var det vel Christer med 434/8745=20,14, Dag E 408/9225=22,61 og Finn E hadde vel da best snitt av oss med tellere der ute. 364/8340=22,91.

Jeg burde helt klart testet på grunnere vann tidligere, men det er som kjent veldig lett å være etterpåklok.

Her er fullstendige resultater fra dagen:

Når jeg ikke klarte topp 5 idag så blir det helt klart ikke en landslagsplass på meg heller. Forsåvidt ikke noen bombe, men man håper og satser jo til det ikke er teoretisk mulig lenger. Blir spennende å analysere lista når Hovde har oppdatert NC-lista. Jeg ble nr.17 I HS, så får vel 4 poeng der, men totalt ble jeg nr.21, så akkurat utenfor poeng i totalen. Haff.

Avslutter dagens blogg med ennå en gang å gratulere Tonje med dagens totalseier. Vant totalt både igår og idag. HELT RÅTT!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment