Totalt antall sidevisninger

mandag 16. januar 2017

2017-01-08 NC nr.2 - Vingersjøen

Ja, da var det tid for Vingersjøen igjen da. Gamblingens sjø for min del. Men er jo gambling jeg må gjøre for å ha sjans til å vinne også. Har klart det før, så er jo mulig å klare det igjen.

Ble like mange deltakere i dag som det var på Skumsjøen. Ca 135 personer. Utrolig artig at det er med så mye folk på NC for tiden. Så tendensen i fjor, og har blitt ennå noen flere nå i år.

Jeg ruslet bort dit jeg bruker å gå på Vingersjøen. Var noen flere en vanlig, men var jo mere deltakere en vanlig også, så helt greit.

Starten gikk, og bommet i dem første 4-5 hulla. Traff etter hvert noen få småfisker. Mens jeg plukket noen få så hørte jeg Svenn si til Jørn at et var noe stort som sugde seg på pimpelen, men datt av like fort som den beit. Disse satt bare 30 meter unna meg, så det var jo spennende. Da virker det å være noen store her i dag også da.

Jeg fikk vel en 15 små der jeg satt, men måtte leite etter noe større. Av dem jeg så rundt meg, så kunne jeg ikke se dem fikk noe særlig. Kjente det var noe bedre bortpå, men fikk ikke kroket den. Byttet stikke og slapp ned, og da gikk den på. Var en abbor på 3 hg. Men dessverre ikke flere store, bare en liten en etterpå.

Borret videre og etter hvert satt jeg på 15 meter til Nadia, og da plukket hu en 3-4 fisker på over hektoen. Dag E kom gående samtidig, fra en annen del av sjøen. Han hadde ikke fått noe særlig sa han, og jeg kunne jo rapportere det samme tilbake.

Dag E gjorde et hull 10 meter fra Nadia, men fikk ikke noe, så han dro videre bortover i retning Finn E. Jeg borret da på bortsiden av Nadia, og fikk noe småfisk. Nadia stakk videre bortover, og da testet jeg hullene hennes. Fikk en par hektoser der, men ikke nok til å bli sittende.

Mats kom fra en annen del av. Gjorde et par hull så spurte han hvor mye jeg hadde. 25 fisk sa jeg. Det var dårlig, jeg har 50 stk jeg, sa han. Så da stakk han tilbake dit han kom fra. Selv om jeg sikkert hadde større fisker en Mats, så var han nok sikkert ikke langt unna meg i vekt, så på tide at jeg drar herifra også. Startplassen min var ikke rette stedet på sjøen i dag.

Jeg dro da også dit Mats kom fra. Traff på Kay der, og han tippet han hadde 100 fisker, så han var nok forran meg på vekt. Men dette stedet virket dødt nå. Prøvde et par gamle hull, samt en 3-4 nye hull nærmere land, men ingenting. Dro da bortover i retning der jeg visste Tonje satt. 7-8 hull i forskjellige dyp på vei bort dit, men ikke et lugg. Kom til Tonje, og hu hadde fått 70 fisker, og stort sett alle i ett hull. Hu var nå også på leting etter ny fisk.

Jens Kåre satt litt lengre ut der, og han startet å plukke litt. En og annen over hektoen også. Jeg satte meg på 20 meter, men ingenting. Tonje satte seg på 10 meter, og hu sneik opp en 3-4 relativt pene fisker. Jeg fikk noen litt lengre ut, men det var kun småfisk. Leitet rundt utpå der, men bare en og annen liten fisk å få.

Så Finn Arne satt ennå lengre ut, og folk startet å samle seg der. Var kun igjen 20 min nå, så valgte å dra ut der selv også. Borret 20 meter på innsiden av Finn Arne, og der var det fisk. Finn Arne satt å dro også. Thomas kom løpende fra en annen del av sjøen, og han satte seg også rett i fisk her. Dag E satt 30 meter bortenfor han igjen, og også han fikk fisk. Så her snakker vi om at Finn Arne hadde funnet et område på kanskje 100x100 meter det sto fisk «overalt» på. Var blandet størrelse i tillegg også, og da ikke bare små. Fikk en 10-12 i første hullet der. Thomas satt på 10 meter. Thomas stakk forbi Tonje og gjorde et hull på andre siden, og da lagde jeg et i retning der Thomas satt. Fikk en 10-15 til der, hvorav i alle fall 5 av dem var rundt 100 gram. Men da var konken over. Og det var fortsatt fisk i hullet. Surt.

Gikk fra 35-40 fisker og opp til 62 som ble antallet mitt i dag. Visste jeg var borte med så lite såklart. Thomas fortalte i tillegg at han hadde fått 3 kilo raskt på starten av dagen, ca 1-2 kilo i midtpartiet, og avsluttet med 1-2 kilo her siste kvarteret, så han var nok over 6 kilo. Jeg selv hadde nok max 3 kilo dessverre.

Kan glemme NC-poeng i dag, og KO-cupen henger nok også i en tynn tråd. Huff.

Fikk veid inn mine fisker, og dem veide 3096 gram. Thomas vant sin 2re strake NC med 7095, kun 20 gram forran Bjørnstad som ble nr.2 i dag. Odd H tok 3-plassen med 6045 gram

Sto på premieutdelingen med KO-cuplista på telefonen. Prøvde å finne ut om jeg hadde røket ut. Ut fra alle jeg hadde pratet med og dem jeg fikk med meg på premieutdelingen, så var det et ørlite håp. Tror jeg skulle havne et sted mellom 15 og 18-plass. Da blir det noen nervepirrende timer å vente på resultatlista i kveld.

Lista kom utpå kvelden, og Tonje leste opp vekter mens jeg førte dem inn i excel-arket. Etter å ha ført inn en del vekter så filtrerte jeg på «sorter etter størst», og var allerede nede på 11.plass. Fikk kjapt resten av vektene av Tonje og filtrerte en siste gang. Så at jeg lå ca midt på lista. 15-18 et sted. Skrev 1, 2 øverst i venstre hjørnet og dro tallene nedover. Ser for hver celle hva det nye tallet er. Kom tilslutt til meg selv, og der sto det 16. SEKSTEN. SIXTON. YESSSSSSSSSSSSS. Videre i KO med et nødskrik. Da ble dagen bittelitt reddet selv om jeg selvsagt fortsatt var skuffet over en relativt dårlig konkurranse.


Totale resultater fra dagens konkurranse finnes her: http://www.oslosportsfiskere.no/isfiskeresultater/Vingersjoen080116.htm

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment