Totalt antall sidevisninger

mandag 28. november 2016

2016-11-13 Kule på Sørsåssjøen

Da var det tid for årets første kule. Lars Roar som har is på hjemmevanent sitt på Sørsåssjøen dro igang denne. Bra, så vi kan møtes flere å fiske sammen.

Vi var 3 stk fra Askim. Jeg, Tonje og Jan Morten. Det møtte 17 stk idag, og det må vel sies å være greit ettersom vi fortsatt bare er i første halvdel av november, og folk ikke helt er innstilt på å være på is allerede. Ble bestemt at vi skulle premiere topp 2 totalt samt junioren som møtte opp.

Jeg gikk ut til et område som leverte fisk for noen på kula som var her i desmber i fjor. Men etter 10 hull og null fisk så sto det tydeligvis ikke på samme plassen denne gangen. Hadde vel på en fisk, men den datt av. var en grei fisk også kjente jeg, 2-3 hg kanskje. Men når man ikke kjenner noe rundt så er det bare å fortsette å lete.

Borret meg videre til en annen plass som leverte bra ifjor. Fikk 2 fisk i et hull når jeg nærmet meg plassen, men det var alt. Bentis kom hit jeg satt. Han hadde kun 4 fisker så langt. Han ble fiskende der inne litt til etter jeg stakk. Jeg varierte å fiske med tafs og myska for å se hva dem ville ha idag, men når jeg ikke får noe fisk så virker det jo som dem ikke vil ha noe. Får se om jeg finner ut noe mere når jeg forhåpentlig treffer noe etterhvert.

Var på 50 meter på Audun, da jeg ser han varper opp en grei fisk. Rundt 100-150 gram tipper jeg. Borret meg da i retning han, men gikk aldri nærmere en 15 meter. Var på vei vekk fra han igjen, så fikk jeg et hull med fisk i. På myska denne gangen. Var ganske dypt, så gikk ikke fort, men det bettet som var idag så skal man vel bare være glad man får fisk.

Ble sittende i dette hullet i 20-30 minutter tipper jeg. Ble tilslutt 20 fisker der. Blandet størrelse fra 30 til 150 gram. Flere av dem tok faktsk høyt i vannet også. Men ble jo dødt etterhvert, så borret mere rundt på dette området. Hadde kommet flere folk til her nå også. Fikk vel faktisk fisk i omtrent annenhvert hull ut dagen her ute, men stort sett abre 1 fisk pr hull.

Erik borret et hull 3 meter fra godhullet mitt, og der klarte han å få hele 3 stk brasmer. Tror jeg har fått 5 brasmer på is så langt i livet mitt, så 3 i samme hull er jo helt rått. Og kan det ha vært at det var disse brasmene som kom mot hullet mitt som gjorde at det ble dødt for abbor der tro. En stim med brasmer på 0,5-1,5 kilo skremmer jo lett bort abboren. Litt lengre borti der så hadde Jørn også fått brasmer. 2 stk.

Men uansett, endte på 32 fisker tror jeg det var. Hadde kun 2 fisker når det gjensto en time, så hadde en relativt bra slutt på dagen. Dem 32 vsite seg å veie 1740 gram, og det holdt til en 3.plass idag. På 2.plass kom Frode Nerberg med 2 kilo blank. Vant gjorde Bentis, og han hadde klinket til med 7 kilo. Fått mesteparten der våre veier ble krysset. Marginer. Mulig jeg bare hadde vært 5-10 meter feil over der. Ergelig. Men grattis til Bentis med kuleseieren!


Resultater fra dagen: http://gabloggen.blogspot.no/2016/11/2016-11-13-resultater-kule-pa-srsassjen.html

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment