Totalt antall sidevisninger

torsdag 17. november 2016

2016-11-06 Matchman of the Year - Norrköping - Dag 2

Da var det tid for dag 2. Og jammen så fikk værmelderne rett. Det ble rundt 0 grader, og det ble ennå litt mer vind idag enn igår. Normalt er det bra kort på dag 2, og vinden tilsa at det var vanskelig å fiske noe lengre en topp 6 uansett.

Trakk C2 idag. Nabopeggen fra igår. Var jo fornøyd med det. Bare å komme seg til peg å starte forberedelsene.

La i 12 baller på topp 5 og startet å fiske. Dødt. Fortsatt dødt etter 30 min, men dem på kanten fikk fisk. Best lengst bort på C-8 som Robban satt på, men Kajs på C7, Dag E på C6 og Claes Mattson på C5 fikk også helt ok med fisk. 

1 time hadde gått, og fortsatt ikke et napp. Nærmeste seg 2 timer uten napp, og måtte finne på noe. Enstrøm B7 fikk fisk på feeder, så gikk bak på peggen min å rigga en slider. Loddet dypet, og startet å skyte litt fòr uti der. 8 håndfulle. Gikk vel bare 2-3 kast så fikk jeg en skimmer. Et par kast etter hadde jeg på en til, men den datt av. Par kast etterpå ryker sena mellom duppen og stoppknuten i kastet. Damn. Spørs om jeg hadde vært sløv og ikke knytt om stanga etter forrige tur jeg brukte denne, som var på WL-stevnet på Harstadsjøen.

Fikk tak i ei feederstang istedet og kastet ut på ca samme område. Fikk kjapt et par skimmere til. Men så gikk det en stund før jeg fikk en til. Ofte fikk jeg fisken innen 20 sekunder etter feederen hadde landet på bunnen, så var nok egentlig bedre med slider en feeder. Men var så kaldt at jeg knapt klarte å kaste ut, så orket ikke rigge sliderstang nr.2 som lå i baggen. Iallefall ikke når peg C5-C8 "bagget" på TAP og långspø. Eneste jeg kunne klare å slå på min seksjon var Fjellis på C1 og kanskje Folke på C3. Tommy Lindblom på C4 startet å få igang brasma på topp 6 TAP. Virket som det skjedde etter Claes var uheldig og mistet hele keepnettet sitt i vannet og det sank til bunns og ble borte.

Så jeg fisket dagen ut på feederen, og endte på 9 skimmers. Kom antagelig kun til å slå Fjellis, samt Claes da, som ikke hadde noe keepnett lenger. Så går mot en 6-plass på seksjonen og ville da ikke ha sjans i sammendraget selvsagt.

Borte på A-seksjonen var det trått, men alle klarte å få fisk da. Tonje jobbet steinhardt i 4 timer i kulda og klarte å lure 2 mort og 6 strømming. Ble dessverre sist på det, men jeg er uansett imponert over at hu gutset på hele dagen. Jeg selv klarte jo ikke å få en eneste fisk på TAP. Men seksjonseieren gikk til Ekman på kanten. 4330 gram. Rett bak var Söderlund på 4125 gram. Han har da 1+2 og kunne veldig fort vinne årets Matchman. Jeg kunne jo ikke stoppe han, og da er det vel nesten bare Finn som kan.


På B-seksjonen var det noen som hadde ok vekter, og dem fikk vel alle fisken sin på feeder. Men det var også 3 som blænket, og det var vel personer som ikke hadde med seg feeder. Marcus på B8 vant på 9,3 forran Kent med 6,7 og Östlund med 5,8. Brodern var en av dem som blænket.




Jeg veide inn 4095 gram. Folke slo meg, ikke uventet, og veide inn 5780. Robban på kanten vant dagen totalt med sine 17.585. Jeg satt rett og slett i feil ende, og det har jeg gjort forbanna mange ganger i år, så gidder nesten ikke irritere meg over det lenger.


Da var det Thomas som vant totalt med 1+2. Marcus nr.2 med 1+3 og Kent nr.3 med 2+2. Finn ble beste norske på 4.plass med 1+4. Dem premierte 6 stk i totalen, og jeg ble nr.7.


Det kommer alltid noen overraskelser. Må stille ennå bedre forberedt neste år. 2 slidere klare, og 2 feedere også. Er jo ikke ALLTID fisken kommer inn på kort på dag 2 selvsagt. Får se om jeg kan klatre til topps neste år.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment