Totalt antall sidevisninger

tirsdag 1. november 2016

2016-10-23 Nordic Bagging Meeting Söderhamn - Dag 2

Dag 2 står for tur. Ennå jeg blandet lite fòr igår så hadde jeg mere en nok igjen til idag. Så da var det bare å vente på trekning. Da det ble min tur så fikk jeg C6. husket jo godt at C5 vant totalt igår, så da skal jeg vel sitte i rett område vel?

Kom til peggen og startet å lodde dypet. Var topp 4,5, så veldig dypt syntes jeg. Skal vel være bra nå på høsten som det er kaldt vel. Var samme dyp på 11 rett frem, men ikke så mye vind, så la meg ute på 13. Loddet til høyre og venstre, og viste seg at jeg satt i et dyphull. Var nok mellom 70-80 cm grunnere både til høyre og venstre når jeg loddet 4 meter til hver side. Så bak meg, og der sto det et slags pumpehus eller noe. Kan være en knallpeg, men kan også være dødens. Spørs hva som kommer ut av dette huset.

Har vært borte i slike pegger før, og vurderte om jeg skulle legge meg i dyphullet, eller 4 meter til en av sidene. Eller skulle jeg ha laget 2 plasser? Endte opp med å kun lage en plass nede i dyphullet. Og idet jeg tok den avgjørelsen var vel egentlig konkurransen over for min del :(

Håkan på C7 fikk brasme med en gang, så ei til. Men så klarte jeg å svare med en skimmers selv. Etter 2 timer så hadde Håkan 9 stk og jeg hadde 6. Holder greit med foreløpig. Hadde jeg ligget langt bak etter 2 timer så ville jeg ha laget en ny swim i grunnere vann og startet på nytt.

Men dessverre ble swimmen min bare dårligere og dårligere, mens Håkan fikk mere og mere. 2 av skimmerene jeg fikk var feilkroket, mens 2-3 til kroket jeg ikke før jeg var ca 70-80 cm over bunn. Ser dere tegningen?

Fisken kommer svømmende fra en av sidene, har ikke lyst til å svømme ned 80 cm dypere for å plukke den maten som ligger der. 2 av dem svømmer i sena, og jeg feilkroker dem. 2-3 til dukker end å plukker opp litt mat og svømmer opp igjen på det dypet dem ønsker å gå på. Og da først ser jeg løftenappet. Dem jeg fikk på vanlig vis svømte sidelengs etter å ha tatt krokagnet, så dem avgir normale napp.

Endte på stusselige 9 skimmers og 6140 gram. Milevis bak Håkan som vant med 19 kilo. Jeg klarte kun å slå 2 mann på min seksjon. Fjellis og Kent Persson.

Forbasket at jeg ikke lagde en plass i dypet og en 4 meter til en av sidene altså. Grrrrrr


Oppe i kanalen var igjen peg 10 og 9 best. Så var ikke tilfeldig at jeg fikk deng der igår. Det viste jeg jo egentlig uten å få denne bekreftelsen da. Tonje satt på peg 5 og fisket var ennå surere enn igår. Hu hadde brukt det hu hadde lært dagen før, men det ga ikke samme resultatet. Var også veldig plaget med laue på TAP-plassen.


Peter Eriksson vant sin seksjon igjen. A-seksjonen med 12820. Peg 8, 9 og 10 blant topp 4. Ikke tvil om at fisken egentlig ville stå i retning av B-seksjonen som begynner rett etter A10. I "Vecket". Brodern satt på peg 7, og burde vel klart seg bedre, men han er jo sjanseløs når han blir kald på fingera, så han varmet vel dem mere en han fisket

B-seksjonen vat Tom Östlund med 22,6 kilo. Igjen var det mort som gjaldt på den seksjonen såvidt jeg forsto.



Sees igjen til neste år. Både på Høstbaggingen og Nordic Bagging Meeting. Kan vel se ut som det aldri blir 50 kilos baggefiske etter mort der, men man kan jo ikke gi opp håpet. Jeg liker jo trått fiske også, så egentlig det samme for meg. Tror jeg får starte med å gnälle når jeg ikke får fisk der oppe, for dette fungerer visstnok bra. Hver gang Mattias gnällde søndag for 14 dager siden fikk han fisk, og samme skjedde for Håkan idag. Det er "The secret" for Constellation! ;-)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment