Totalt antall sidevisninger

mandag 10. oktober 2016

2016-10-02 GP nr.9 - Aremarksjøen, Strømsfoss

Da var det tid for årets siste GP-stevne. Aremarksjøen v/Strømsfoss. Philip som var med igår kunne ikke idag, men Tonje som jobbet igår kom inn idag, så da ble vi 10 stk idag også.

SFK Acerina har jo ikke peg 1, så da ble det peg 2 til 6 på brygga i båtkanalen, og peg 7 til 11 i hovedkanalen. Av en eller annen grunn så er det ofte innerste peggen i båtkanalen som er best på den seksjonen, mens det antagelig er best lengst nedstrøms i hovedkanalen, så er det jo enten peg 2 eller 7 man ønsker seg.

Da det var min tur til å trekke så fikk jeg peg 10. Ikke det beste trekket kanskje, men skal være bra med mort på hele den gressbanken. Peg 2 gikk til Tonje og peg 7 til Finn Erik. Brodern håpet på peg 6, for han trodde det var nedstrøms i hovedkanalen (hadde vel glemt at Acerina ikke har peg 1), så da fikk han peg 6. Nedstrøms er normalt ikke bra i båtkanalen, men vi får se om han kan endre på det da.


Så på min seksjon idag har jeg da som nevnt Finn på peg 7, Jonny peg 8, Fjellis peg 9 og Dag Even på peg 11. 

Jeg rigget topp 11 TAP, 5 TAP, 6 meter toppknytt på samme sted (eller litt for lang), 4 meter på bunnen, 4 meter laue, 3 meter laue, 2,5 meter laue. Fòret relativt sparsommelig. 3 baller med klipt mark og caster på 13, og 5 baller med caster, levende maggot, levende pinkies på TAP 5.

Fisket startet, og så at Finn og Jonny fikk fisk fra start. Etter 10 minutter så fikk Fjellis noe laue. Så fikk Dag Even en mort, og rett etter fikk jeg også en mort. Den første fisken min fikk jeg etter 20 minutter, og tror da at Finn og Jonny hadde rundt 15 fisker hver allerede.

Prøvde å få igang laue, for den er av fin størrelse her. Fikk en og annen slenger på bunnen, men så ut til å være vanskelige å få noe høyere. prøvde 4 meter lauestanga satt på 2 meter, men fikk ikke noe særlig. Var en liten periode i time 2 der jeg hadde ca 30 lauer relativt rask på 3 meter og ca 120 cm dypt. Tok vel litt innpå Finn og Jonny da, men var fortsatt endel bak.

Jeg jobbet knallhardt for hver eneste fisk, men ble igrunn bittelitt bedre hele tiden. Aldri bra nok til å klare å få dem på toppknytt da. Dem beit på det, men klarte ikke kroke dem av en eller annen grunn. Etter 2 timer ble det klart dårligere for Finn og Jonny, mens jeg og Dag Even fikk litt bedre. Nå hadde vi muligheten. Dag E fisket endel toppknytt i time 3, men han måtte også over på TAP etterhvert. Selv om det var endel mort der, så ble det helt klart bedre om man gikk ned på krokstørrelse og senetykkelse.

Jonny fikk ei kilosbrasme når det var igjen 1 time. Fjellis hadde også på en, men mistet den. Jeg valgte å fortsette etter mort. Fikk Jonny en til, så måtte jeg ha vurderte å iallefall koppe i mere mat ute på 13, men inntil videre fortsatte jeg bare å fiske mort.

Det ble ikke noe mere brasme, og jeg følte at både jeg og Dag E hadde klart å fiske oss forbi Finn og Jonny. Jeg følte jeg var forran Dag E også. Jeg hadde totalt flest fisk med rundt 70 lauer og 145 mort eller noe. Dag E hadde mere mort en meg, men totalt færre fisker.

Vi startet å veie i båtkanalen. Tonje, og igrunn alle uten brodern hadde fått brasmer i kanalen. Tonje hadde en 7-8 brasmer, og Andrzej hadde omtrent like mange, mulig noen flere. Tonje trodde kanskje at Andrzej ville vinne. Vi veide inn Tonje sine brasmer og ca 60 små til å være 7150 gram.




Andrzej var nærme, men la seg bak. Hans brasmer snittet nok litt midre en Tonje sine. Andrzej veide inn 6370 gram. Kay hadde kun ei brasme og havnet under kiloen. Odd H hadde også endel brasmer og veide inn 5910 gram. Brodern på kanten hadde ingen brasmer, og ikke voldsomt med småfisk heller, så ble 2040 gram på han. Så atter engang viser det seg at nedstrømskanten i båtkanalen ikke virker som en bra plass.

På min seksjon så startet vi å veie inn Finn Erik. Han hadde bra første 2 timene som sagt, men mindre siste 2. Veide inn 3530 gram. Jonny med kilosbrasma si på toppen av dem små veide inn 4490. Fjellis i midten hadde 3440 gram. Min fangst da? 200 + fisk. Kunne jeg ha opp mot 8 kilo tro. Antagelig ikke med 70 av dem som lauer. Skulle vel bli javnt mot Tonje om totalen kanskje?


Viste seg å "kun" veie 6880 gram, så da vant Tonje totalt idag. Dag E på oppstrømskanten fisket stabilt bra idag, og veide inn 6100 for en komfortabel 2.plass på seksjonen.


Sluttresultatet i GP-serien 2016: http://gabloggen.blogspot.no/2016/10/2016-10-02-sluttresultater-i-gp-serien.html

Gull til Tommy, sølv til meg og bronse til Jonny

Takk for årets GP-serie, så får vi se hva 2017 bringer. møt på årsmøtet å bruk deres stemmerett i sakene som blir meldt inn. Vil folk ha festivaler + et par helger landslagskval til året, eller skal vi fortsette med GP-serien? Skal isåfall GP-serien ha 9 stevner, eller skal man f.eks gå ned til 7 stevner, 5 tellende. Tenkt litt på dette frem til årsmøte i februar, så møtes vi der og stemmer over det folk har kommet frem til.

Denne statistikken er dessverre ganske nedslående:


Meitesesongen er langt fra over for min del. Höstbagging i Söderhamn til helga. Nordic bagging meeting, også i Söderhamn 2 uker etter der. Og ennå 2 uker etter der er det Matchman of thr Year i Norrköping. Og så blir det sikkert noen winter league etc i helgene mellom. Og fra 10.des og utover er det isfiske som gjelder. Starter vel den norske konkurransesesongen i Trysil som vanlig. Får se om det blir noen deltakelse i HDH-cupen før det også. Rimelig væravhengig for å komme på is selvsagt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment