Totalt antall sidevisninger

tirsdag 16. juli 2013

2013-07-10 Ny take-apart - Colmic 6022

I dag fikk jeg min nye take-a-part. Colmic 6022. Samme stanga som Runar kjøpte seg tidligere i år. Han har fått gjort noen turer med den, så da visste jeg litt hva jeg kjøpte meg. Han fortalte om at han syns karbonet i stanga virket litt mykt når han fisket hvit hydro eller sterkere strikk, så da valgte jeg å kun bruke orginaltoppene opp til blå hydro, for så å bruke karpetopper på hvit og sterkere.

 Pakka jeg da kjøpte meg ble:
-13 meter 6022
-6 stk komplette topp 5 matchtopper
-4 stk komplette topp 4 karpetopper
-6 stk del 2&3 matchtopper
-1 stk del 1&2 karpetopp
-1 stk topp 4 kopptopp (del 3 og 4 til denne bruker jeg deler fra en karpetopp)
-1 stk topp 2 kopptopp
-3 stk multibuts som passer på alle delene fra del 4 og ogg til del 9.

Det betyr at jeg har 12 stk topper til elastikkering fra blå hydro og tynnere, samt at jeg har 5 stk topper til hvit hydro og sterkere. Ser for meg å ha følgende elastikk i disse 17 toppene:

Matchtopper:

-3 stk Preston Slip Elastic str nr.2 (til fisk fra 50 gram og ned til microyngel)
-3 stk gul hydro (til fisk fra 50 gram og opp til 300 gram)

-3 stk rosa hydro (til fisk fra 150 gram opp til ca 1 kg)

-3 stk blå hydro (til fisk fra 500 gram og opp til 1,5 kg)

Karpetopper:

-2 stk hvit hydro
-2 stk grå hydro

-1 stk svart hydro

Venter på noe PTFE, bungs etc fra England så skal stanga rigges. Satser på at ting er klart til helga. Gleder meg som en unge til å teste stanga første turen.
Stanga mi ligger i midten. Tonje sin til høyre og noen karpetopper til Runar på venstre siden

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment