Totalt antall sidevisninger

torsdag 15. desember 2011

2011-12-15 Isfiskepremiere

Idag var første turen på is for min del.
Jeg og Sperstan tok en tur fra Askim og opp til nord for Kongsvinger. Strandsjøen har normalt tidlig is, så vi startet med å dra dit. Parkerte på baksiden av sjøen, og gikk ut ved brygga. Borret et hull mens jeg sto på brygga, og isen var vel 9-10 cm der. Så da var det greit å gå utpå. Litt tynnere lengre ut. Kanskje 8 cm. Vi borret ca 15 hull hver fra sundet og midt i sjøen nordover. Ikke et lugg.

Heiv oss da i bilen igjen og fortsatte opp til Gjesåssjøen. Isen der var ca 8 cm.
Fikk en abbor i første hullet. Fikk en abbor til i hull nr 3 eller 4. Og hadde vel 10 fisker etter en 15 hull. Men så borret jeg vel 25 hull til uten å kjenne noe. Da stakk vi tilbake til der vi startet, og heller borret andre veien.Var noe fisk der. Fikk et hull med ca 10 fisker i, og størrelsen var ganske bra. Snittet på over 1 hg.
Da klokka nærmet seg 15.00 ga vi oss for dagen. Jeg endte på 29 abbor og 3230 gram. Spersen fikk 13 abbor. Han veide ikke fangsten sin, men den største han fikk veide vi, og den var 390 gram.

Godt å være igang på isen igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment