Totalt antall sidevisninger

søndag 18. september 2011

2011-09-18 GP nr.7 - Silvatnet

Skjelden har jeg stilt så forberedt utstyrsmessig, og slik bør det fortsette.
Igår lagde jeg vel nærmere 20 tackler til TAP, samt så rigger jeg klar følgende toppknyttstenger med tackler ferdig tapet på stanga:
2m, 2,5m, 2x3m, 3,5m, 2x4m, 5m og 7 meter.
Samtlige med spesiallagde tackler til Silvatnet. I tillegg rigget jeg klar ei sliderstang.

Rett før trekking blandet jeg meg ca 2 kg Geers Mörtkung.
La ut 2 toppede kopper med løst fòr på 13 TAP, 1 toppet kopp med løsfòr på 11 TAP, 5 baller på slideren, der den dårligst presise ballen landet ca 70 cm fra duppen. Det må sies å være bra. :)

Startet å skyte 15-20 pinkies med jevne mellomrom ut på 13 TAP mens jeg ventet på all-in.
Det startet som forventet med et par linere første minuttet, så tok da inn tacklet, og stillte det på ca 70 cm. Det va ca 140cm dypt på 13 TAP.
Fikk noen morter, men ikke spes bra, og det går tregt med 13 TAP på 10 grams mort. Prøvde å på 11 TAP, og fikk noen der også. Brodern hadde allerede surret tacklene sine på TAP, så han begynte å fiske 8 meter toppknytt. Jeg sammenlignet meg med han, og så at han fisket raskere på 8 toppknytt en jeg klarte på TAP 11. Jeg prøvde da 5 meter toppknytt. Fikk noen morter her også, men ikke noe spes drag. Så at jeg måtte vente betraktelig lenger på nappene en brodern. Vi hadde vel kanskje fisket 1,5 time, og jeg hadde vel ca 60 fisk, og tipper brodern da hadde ca 90. Jeg prøvde 3 min på abborplassen 1 meter til høyre for 13 TAP plassen, men fikk da en 20 grams mort, så da var det antagelig ikke noe storabbor i nærheten.
Jeg gikk da opp i stangbaggen å hentet frem 7 meter toppknytt. Satte duppen på ca 60-70 cm, og startet  fisket.
Fra da av så tok jeg bra innpå brodern, og etter 3 timers fiske følte jeg at jeg hadde tatt han igjen. Hadde også taket på resten av seksjonen følte jeg. Selv om jeg ikke hadde fulgt så godt med på Tonje og Odd H. Brodern kjærvet endel, så følte jeg dro fra han. Når det var igjen et kvarter, så kjærvet også jeg, og på de 4-5 minuttene jeg brukte på å komme igang igjen hadde brodern fått 12 fisker sa han. Men jeg følte fortsatt at jeg hadde kontroll på seksjonen. Jeg tittet endel på Tonje og Odd H siste halvtimen, og det så ut som Tonje fikk mere en Odd H. Det så også ut som Tonje hadde ganske bra snitt.
Sluttsignalet gikk, og innveiingen startet.
Etter 2 timers fiske informerte Geir om at dem som satt lengt til høyre hadde allerede 3 kg, og det hadde kommet opp flere hektosfisker. Det forundret meg da stort at når vekta kom til meg, så ledet Dag E konkurransen med 3170 gram. Kjente jeg ble litt irritert når jeg hadde til di grader blitt feilinformernt. Men men, er jo seksjonen som gjelder, og dem hadde jeg jo fulgt med på selv.
Jeg hadde 216 på telleren, og det dro vekta ned til 2960.

Det gir et snitt på 13,70 gram. Jeg ble litt skremt når brodern dro opp nettet. Mange trodde han bikket 3 kg, og det lignet iallefall mye på ca samme vekt som jeg hadde. Gudskjelov havnet han noen gram bak. Vekta hans stoppet på  2880. Forstår ikke helt at han kunne være så nærme. Vi begge tippet jeg hadde kanskje 30 fisker mere en han. Så er nok snittet som har spilt meg et puss her.
Siste spenning på min seksjon lå på hvor mye Tonje kunne ha. Jeg hadde allerede vært hos henne og spurt hva det sto på telleren, og hun hadde 127 fisk. Altså 89 fisk bak, så det burde jo gå i min favør. Men jeg hadde jo registerert at hun så ut til å ha et bra snitt. Fiskene hennes dro vekta til 2660. Aiaiai... Close igjen. Hun hadde da et snitt på 20,94.

Jaja, jeg vant da seksjonen min, selv om det ikke var like komfortabelt som jeg gjerne skulle ønske.
Vet ærlig talt ikke hva som gjorde at jeg så ut til å ha dårligs snitt av "alle"...
Men jeg merket, og hørte også andre sa det, at "bonus"fisken ble tatt kort. På ca 4 meter toppknytt. Jeg fikk også min største fisk på den relativt korte tiden jeg fisket 5 meter toppknytt, og det var en mort på 40-50 gram.

Rune fikk ei kilosbrasme på lang TAP ca 15 min før slutt. Og den tok on-the-drop :-S
Thomas fikk 1 eller 2 abborer på rundt hektoen. På 4 meter toppknytt tror jeg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Post Comment